OYUNUN ZEKÂ VE DİKKAT GELİŞİMİNE KATKISI – “TANGRAM OYUNU”

OYUNUN ZEKÂ VE DİKKAT GELİŞİMİNE KATKISI – "TANGRAM OYUNU”

Oyun, çocukların kendini ifade etme şekli, var olan yeteneklerini ve potansiyellerini fark etme biçimi olup, çocukta ki bedensel ve zihinsel gelişimine pozitif katkı sağlayan, çocuğun duygusal ve sosyal iletişim becerisini ilerleten önemli bir fırsat biçimidir. Oyunlar aynı zamanda çocukta mevcut olan yaratıcı fikirlerin gün yüzüne çıkmasına, çevresiyle ve kişiler ile kurduğu iletişim neticesinde de sosyal aktivasyonlara girerek topluma entegre olabilme süresini hızlandırması ve en önemlisi de zihinsel gelişimin büyük bir parçası olan öğrenme biçimine ciddi katkı sağlamaktadır.

Oyun, özellikle okul çağında bulunan çocukların ebeveynleri tarafından boş bir uğraşı, çocuğun vaktinden çalınan bir zaman kaybı olarak görülmemelidir. Çocuğun oyun esnasında sürekli bir zihinsel faaliyet içerinde olduğu bilincinde olunmalı ve mental egzersizler gerçekleştirdiği bilinmelidir. Bu bakış açısı bellekte gelişimin yapı taşı olan öğrenmenin yapılan faaliyet içerisinde daha hızlı, daha kolay ve daha etkili olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Ayrıca oyun, çocuğun psikolojik gelişimine katkı sağlayarak alan içerinde kazandığı özgüven, sağduyu, sorun karşısında kararlı ve mücadeleci bir ruha sahip olabilme, aktiflik ve disiplin sosyal iletişim formunu da şekillendirip güçlü ilişkilerin önünü açmaktadır. Oyun sırasında kalıbına büründükleri her bir rol kişilik gelişimini destekler ve önemli bir rol oynar.

Oyun aynı zamanda bir tedavi biçimi olarak da kabul edilmekte ve uzmanlar tarafından bilfiil uygulanıp sonuçlarının değerlendirmeye ve etkilerinin gözlemlenmesine önem verildiği bir faaliyet alanı oluşturmaktadır. Özellikle dikkat eksikliği bulunan, dikkat dağınıklığı yaşayan çocuklarınilaç dışı uygulanabilen tedavi yöntemlerinden biri olan Tangram oyununun kökeni, eski Çin medeniyetine uzanmakta olup ülke sınırları içinde Çinmece olarak da bilinmektedir. Tangram uzmanlarca gayesel bazda dikkat eksikliğini gidermek, dikkat dağınıklığını engellemek ya da dikkatin sürdürülebilir bir hal alabilmesini sağlamak, matematiksel hafızayı güçlendirmek, geometriksel şekillere duyulan antipatiyi kırmak, şekilleri kategorize edebilmek, şekiller – biçimler arasında ilişki kurabilmek, unutkanlığın önüne geçebilmek ve algılama zorluğunu gidermek maksadıyla oynanmakta ve bir tedavi biçimi olarak uygulanmaktadır. Tangram aynı zamanda mekanik oyunlar arasında yer alarak çocuklar üzerinde görsel algıyı ve uzamsal becerinin gelişiminde de ciddi önem arz etmektedir. Tangram biçimlerinin güçlük derecesi ne kadar zor olduğu düşüncesi var olsa da ve karmaşık – karmaşık bir yapı halinde görünse de figür, şekil, tür kısıtlaması olmadan yaratıcılığa sınırsız alan oluşturmaktadır.

Tüm bu bilgi – bilinç içerinde disiplinli ve özenli çalışmalarını yapan, eserlerinde maksadından bir an dahi ayrılmadan projelerine devam eden Başaran Yayınları, ilkokul düzeyindeki her bir sınıf ve seviye için ayrı ayrı Tangram oyun kitabını setlerine dahil ederek, bütün kitaplarına entegre olmuş bu eseri, çocukların mental ilerleyişine katkı sağlaması gayesiyle hediye etmektedir.OYUNUN ZEKÂ VE DİKKAT GELİŞİMİNE KATKISI –

IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.